Komentáře
Přehled komentářů
Jo Lucy v pohodě. ale mohli k tomu mít zodpovědnější přístup. jo klidně ať jsou místo vás. moc děkuju že ses toho ujala. doufám že aspon tato část bude v pohodě a nebude se měnit. co se týče toho ostatního to se nějak doupraví.
tanečky
(Lucie, 14. 10. 2009 20:23)
Pro Peťu: já jsem taky nevěděla, že přijdou tak pozdě, ale přece je jen tak neodepíšeme z chasy a celých hodů...
Na seznam jsem je připsala já,v sobotu když jsi tam nebyla!Já nejsem taky vševěd,ale nějak se to řešit musí, tak jsem je nechala trénovat místo nás. A já se snažila to se všema nacvičit- aspoň trochu!
Tanečky
(Knapka, 14. 10. 2009 19:35)
To Vlasta: toho generála si prosím odpusť. nepřišlo mi to vtipné. jo beru že na bílovské by se těch párů víc dalo, ale v pátek byly i názory že by se mohlo tančit i zálesí a to s 15 párama nějak pěkně nezatančíš. Jo může se to teda vypustit i tak je toho dost. já to jen přimyslela protože padl návrh. lehko se to zruší.
To Lucka: Nevím proč milá Katka Bajajová nedala vědět aspon dřív, já sem o tom třeba nevěděla že tančí a na seznam je taky nikdo nenapsal. Co se týče organizace hodů, když teda říkáš že nám Vlasta pomůžou, tak proč sem muziku a milého kameramana domlouvala já s tetou Dostálkovou? ale to je jedno. můžou pomoct na hody.
To Katka: já ty diskuse připouštím ale proč se sakra neozvaly v pátek všichni kdo chtějí tančit bílovské.
To Gabi: za to stanovení těch 8 párů se omlouvám. ale vybírala jsem z těch kdo to aspon někdy tančili. a očividně to asi byla chyba. v pátek se určitě dohadovat nebudeme. kdo bude chtět tančit ten bude.
To Vašek: sám píšeš abych to nestavěla do nějaké folklórní choreografie. začala sem to tak dělat protože to bylo loni, měl to tak Babouš a vypadalo to že se to líbí. ale opět se asi mýlím.
Pro všechny: ještě to můžem udělat tak že se žádné bílovské tančit nebudou a dá se místo nich čardáš (taky možnost). a pokud by byl teda velký zájem o bílovské (což asi bude) tak to upravíme pro víc párů, které si o to řeknou v pátek a první polovinu necháme tak jak je, pokud na ni nemáte žádné připomínky. Už jste všichni spokojeni?
zapojeni do diskuse
(vasek, 14. 10. 2009 16:58)
tak jak to tady procitam citim povinnost se jako byvaly starek taktez zapojit do diskuse. Na zkousky nechodim, a priznam se nevim jak vypada tanecne letosni chasa.
Hlavni pripominky k tomuto tematu mam tyto: Aby tancilo tanecky 8 paru je opravdu nesmysl. Vim ze loni sme delili chasu na 2 skupiny co se tyce tanecku, ale planovali sme to uz od srpna, coz je jina situace, nez kdyz se ted delaji tanecky mesic a pul pred hodama. Hody jsou o tom ze se bavi chasa a dela se lidova zabava, proto by se mela chasa zapojit v co nejvetsim poctu. Peti, nezlob se na me ale co tady ctu tak to jsou opravdu ambice folklorniho souboru a ne hodove chasy. A nazor ze doby kdy tancili tanecky vsichni vsechno jsou pryc neuznavam. Sam sem to jednou zazil, kdyz byli starci Pais a Fliba...sice sme sa na sal skoro nevlezli ale melo to o hodne lepsi atmosferu nez nejake vyumelkovane tance s technickyma a umeleckyma ambicema.
Osobne na zkousce se do diskuse bohuzel zapojit nemuzu, ale muj nazor na to je nestavet hlavne zadne male choreografie. Snazte se o prirozeny projev...
námět na zamyšlenou
(Gábi, 14. 10. 2009 16:47)Nemluvím teď za zbytek lidí, ale jen za sebe a Filipa - ano, i my bysme si třeba rádi zatančili bílovské. Pokud je většina lidí pro to, aby bílovské netančilo jen 8 párů (jakože to tak vypadá), tak by se ale konečně mělo začít i něco dělat. Doufám, že se v pátek nebudeme celou dobu dohadovat, jestli bílovské bude tančit 8, 15 nebo 20 párů. Pokud bude chtít většina, tak prostě půjde většina - nejsou stárci, kteří by řekli: "tak to bude" - takže demokratická volba, ne? Na jednu stranu: ano, chápu argument, že místa moc není a s 20 páry je složitější něco vymýšlet než s 8. Ale zase na stranu druhou: naklusat a říct: těchto 8 tančí bílovské a vy zbytek si odhopsáte boršice a hluk - bez debaty... O co tu jde? Myslela jsem, že to, aby hodová chasa (celá) předtančila pásmo.
výzva
(Katka, 14. 10. 2009 16:04)Petro, máš pravdu v tom, že jsme diskutovali jen my se ségrou a Martin s Vlastou. Ale ty nepřipouštíš diskuze všech..opravdu nevím proč by měli bílovské v Bílovicích tančit jen 8 párů. Zvládají to jinde ve vícech....tak to dokažme i my..začni to brát třeba jako výzvu
omluva
(pavel š., 14. 10. 2009 15:47)chtěl sem sa omlúvit z páteční a sobotní zkúšky. Idu s mojú v Mistřicách na hody, takže bych to nějak asi nestihl. jo a k té vaší debatě si myslím že je to takové blbé něco tančit jen v 8párech... ale chce to nazor celej chasy. zatim sa mejte čau
to čumím....
(Lucie, 14. 10. 2009 13:16)
Protože se tento víkend neuvidíme, tak se musím asi taky vyjádřit sem!Myslím si ,že těch vybraných 8 párů neumí vůbec lépe tančit než ten zbytek co tančí to ostatní!O tom že se tančí zálesí slyším-teda čtu poprvé!Takže lze předělat na daleko více párů,protože se to ještě necvičilo a nijak se o tom nemluvilo! Samotnou mě zaráží,že nemá spousta lidí zájem tančit všechno!Je nás málo!!!!dejme dva tance všichni dohromady a je to!!!O co jde???
Jinak je další problém je nás tančících 21 párů- v sobotu přišla Katka Bajajová s partnerem!Začali se učit hluk a boršice místo mě a Peti!Uz jsem počítali s tím,že jsem teda připsaní do Bílovských,takže nevím jak se toto vyřeší!A myslím si, že je úplně zbytečné ještě tančit zálesí!Když budou bílovské, strání, hluk a boršice!To opravdu stačí!
A obracím se na to,že momentálně Vlasta a Doktor jsou jediní, kteří netačí ,ale jsou schopní něco naučit!!A hlavně nám s celou organizací hodů pomoct!A takovou podporu potřebujeme!Nemyslíte?
kdo je tady generál....
(vlasta, 14. 10. 2009 7:45)Peťo, rozdíl oproti loňsku je dost zásadní - loni byli stárci, keří to tak chtěli a měli na to právo. Letos stárci nejsou, takže by si měla rozhodnout chasa nějakým většinovým názorem a ne jedinec, kerý ty tanečky dělá pro sebe. A co se týče choreografie, tak jediná větší obměna v bílovských loni byla ta, že sa ze dvuch řad udělaly 3 nebo naopak, což uděláš aj v 15 párech. A byla to loni nuda, jak ty říkáš? Ne, byl to přirozený tanec, kerý sa dost podobá tomu, jak si zatančíš, když dojdeš na besedu u cimbálu. Jaké jiné kreace chceš u bílovských tanečků dělat? Chodit po kolečku v suku nebo si odskočit do hospody? A že už nefrčí tančit tanečky ve 20 párech, ale dělit to na poloviny nebo dokonce třetiny? Tak to mě opravdu pobavilo. Nefrčí to akorát u nás. Doby, kdy bylo u nás 30 párů, už skončily, takže "móda" půlení je teď bezpředmětná. Neber prosim ťa tuto diskusi pořád jako konflikt mezi nama dvěma a tebou a zkus sa nad tým konečně trochu zamyslet. Možná by bylo dobré, kdyby sa ozvali aj ostatní. Jinak považuju tuto diskusi za vyčerpanů.
Tanečky
(Knapka, 13. 10. 2009 22:00)
Nevím jaký rozdíl v tom loni byl, ale to je jedno. neříkám že nemáte právo se k tomu vyjadřovat ale když sme se o tom bavili tak se vy 2 nemůžete počítat jako většina tanečníků. dívej já sem jim to nezakázala aby se nevyjadřovaly, je to jejich problém když drží hubu. ať si pak teda nestěžují. ale jak já sem napsala, tak těch 8 páru pořád líp naučíš tak aby to jen tak neodšlapaly. o nic jinšího mě nejde. ale jen tě upozornuju že pokud dáš na bílovské 15 párů tak se bude tančit pořád ve třech řadách a to je promin trošku nuda. možná se tak tančívalo kdysi dávno ale ted už to jaksi nefrčí aby sa celé tanečky jely ve třech řadách.
Ale jak to tak sleduju, za dobrotu, na žebrotu. člověk se tady snaží aby se to trochu hnulo a aby ty tanečky vypadaly dobře, a je to stejně na hovno.
takže pomalejc
(Dr., 13. 10. 2009 21:10)Petro přečti si prosím znovu, co sem napsal v předchozím příspěvku, protožes to vůbec nepochopila. Tech 8 párů, keré vybralas, to (až na výjimky) „nejak“ odšlape úplně stejně jak tech 15 párů, takže jediný rozdíl bude v tom, že v 15 párech to nebude tak nápadné a zatančíja si skoro všeci. To, že s Vlastou netančíme, neznamená, že sa k tomu nemožeme vyjádřit. Kdybys byla soudná, tak by sis z té páteční diskuse nevzala enom to, že my netančíme a nemáme do toho podle tebe co kecat, ale všimla by sis, kolik děcek chce bílovské tančit. Opravdu nevím, proč by bílovské mělo tančit enom 8 privilegovaných párů, o jejichž výběru by sa dalo polemizovat. Nesrovnávaj to s minulým rokem, to je úplně jiná situace. Mimochodem mně by vůbec nevadilo, kdyby sa to tančilo ve 20 párech aj loni. To, že ti z mladých děcek z chasy nikdo neodporuje, neznamená, že s tebů souhlasí. Takže znovu apeluju na chasu, aby k tomu nemlčala, a buď sa vyjádřila tady v diskusi nebo v pátek na zkůšce. S poslední částí tvého příspěvku souhlasím. Pokud bude mět chasa zájem rozšířit počet párů na bílovské, tak jim to upravím.
Tanečky
(Knapka, 13. 10. 2009 19:26)
No myslím si že sme to nediskutovaly ve velkém počtu. jelikož ty a vlasta netančíte tak sme se o tom bavili pouze s holkama manclovýma a zbytek se nevyjadřoval. tím že zbytek nebude tančit bílovské, neznamená že si je nemůžou zatančit na besede. učit se budou všichni jak to bylo před 14 dny. a pořád je lepší to naučit co nejlíp 8 párů na které si uděláme čas než nějakých 16 kteří to nakonec "nějak" odšlapou. myslím že některým dá zabrat jen samotné strání. nevím proč se to třeba neřešilo už loni. proč to taky loni netančilo víc lidí, když ty původní kroky jsou jednodušší než ty klasické. je pravda že byly stárci kteří si to rozhodli, ale letos nebyly stárci jasní a začínat vymýšlet tanečky měsíc před hodama, promin ale to je trošku pozdějc na pilování. Někdo se prostě hnout musel. Jelikož ten Svaloň nakonec nepůjde tak mají děcka právo říct co chtějí, to jo i co se týče protestů k písničkám na boršice. ale já prostě stojím za svými 8 páry, protože si myslím že pokud by nás tam bylo víc tak by to nevyniklo.
Jestli bude mět někdo jiný názor beru to, ale at už si tu choreografii upravuje sám. protože jelikož já už mám hotové zálesí na 8 párů a ségra dělá strání tak aby na něho další přišly tak zas by se to muselo překopat celé. takže si to rozmyslete.
Toť ode mne vše.
tanečky
(Dr., 13. 10. 2009 9:09)Peťo, v pátek sme sa shodli na tom, že tančit pásmo bílovských v 8 párech je za současné situace nesmysl. Bylo nás u té debaty docela dost a odsouhlasili sme to, tak nechápu, proč sme zase zpět u 8 párů. když tam vylezeš na sál s osmi párama, tak to víc připomíná souborovů pódiovů sestavu, než tanečky chasy z dědiny s 1700 obyvatelama a podle toho budů diváci očekávat výkon, enomže takové představení si momentálně nemožem dovolit. Když možů bílovské tančit děcka z chasy z Kněžpola nebo Jarošova, nevím, proč by to nezvládly děcka z Bílovic a Včelar. Nejde o to, aby to vypadalo dokonale a aby tam byly nejaké složité kreace, ale o to, aby chasa znala základní krok a písničky, a mohla si pak kdykoli u besedy u cimbálu ty naše bílovské zatančit. Chápu, že nekeří sa opravdu necítíja na to, sa ty bílovské teď narychlo učit, ale to je třeba 4 nebo 5 párů. Takže eště prosím zvaž, esli by v dané situaci v počtu 21 párů, nebylo rozumnější, zatančit Bílovské v 14-15ti párech s doplněním jedné řady na zbytek tanečků. 14-15 párů sa na včelarský parket v pohodě vleze a nebude to vypadat, jakože sa snažíme o umělecké vystoupení. Jelikož možnost Svaloňového stárkování údajně definitivně padla, tak apeluju na chasu, aby sa v pátek sešla v co nejhojnějším počtu a odhlasovala si co od letošních tanečků očekává
Všem
(Knapka, 12. 10. 2009 19:48)
Zdravím zdravím všechny. no tak pokud to bude hezky vypadat tak určitě pochvalu dostanete :) ale už chválím i teď, protože se vás podle všeho určitě v sobotu účastnilo hodně. co se týče sobotní zkoušky tak bych ji zrušila. jelikož bude v říjnu volno a jak tak počítám tak by se nás tam mělo sejít většina, takže to dohodíme v tom volnu.
Co se týče páteční zkoušky tak kromě bílovských a strání se bude tančit i zálesí, které bude taky na tanečky. Není to zas tak těžké. kdo zvládné skákat na boršice tak to zvládne i na zálesí. a jenom dopředu hlásím, že bílovské a zálesí tančí předem stanovených 8 párů a na strání se někteří přidají z druhé poloviny. to ale neznamená že tam ostatní nebudou. budou trénovat nebo dělat dabléry za páry které tam nebudou.
To je ode mne asi tak všechno a těším se na pátek jak vás budu chválit.
sobotní zkúška
(Gábi, 12. 10. 2009 16:42)Pochvala by byla na místě:-) A když už jsme u toho - co kdyby se posunula zkúška v sobotu teď o víkendu? Pač budou zase hody v Jarošově a v Březolupech a to bysme se večer nesešli... Návrh do debaty:-)
Sobotní zkouška
(Lucie, 12. 10. 2009 10:38)Všem, kteří se aktivně zúčastnili sobotní zkoušky, děkuju!!!Doufám,že nás Knapka pochválí...:-)))
Zkouška
(Knapka, 8. 10. 2009 18:53)Zdravím. Zítra prosím o co největší účast na zkoušce. první část tanečků už je hotová, a z druhé části už je polovička. takže se bude zítra makat, ale s mírou, aby sme to nepřehnali :)
slovníček
(vlasta, 8. 10. 2009 8:59)JJ, kdo by byl řekl, že beťár a parobec nejsů nadávky:-)
Karičky
(Fliba, 7. 10. 2009 8:39)Gábi, díky za ten odkaz! V obsahu teda souhlasím s Vaškem, ale ten slovník na konci mě fakt pobavil :)
Fotky ze zkúšky
(Gábi, 6. 10. 2009 9:45)Takže máte to tam, fotky ze zkúšky jsou na adrese http://picasaweb.google.com/hody.bilovice
Tanečky
(Knapka, 14. 10. 2009 20:31)